Vánoční PŘÍBĚH, který se stal…

Poznámka: Pokud čtete tento článek po Vánocích, chci vás ujistit, že je aktuální celoročně… Pusťte se do toho!

Je to to k neuvěření, ale je to tak! Další Vánoce jsou tady!

Pro někoho křesťanská tradice, pro jiného jen svátky míru, klidu, pohody i rozjímání. A také symbol nastupující zimy, slunovratu, či končícího roku. Advent jako příprava na sváteční dny je v naší době doba nejen příprav, ale i shonu, nákupů, večírků, prostě malý blázinec. Křesťanský den narození Ježíše pojímáme po svém – prostě Ježíšek naděluje, peněženky plundruje, radosti mnoho dělá, někdy více, jindy méně. A také lehké obžerství… Nákupňáky praskají ve švech, parkoviště jsou přecpaná, všude kolem koledy a Santové s imaginárním Ježíškem, drancování kreditních karet dostupuje vrcholového šílenství… A potom prostě následují ty „svátky“…

Asi nejradostnější a nejhodnotnější okamžiky jsou, když je můžeme strávit v radosti, s rodinou, blízkými, dětmi… A samozřejmě hlavně ve zdraví. Rozvítíme nejen stroměčky, ale dnes i domy, ploty, ulice a náměstí. Přidáváme svítící zvířátka, soby, sáně, trpaslíky, laně… Elektrárny mají také žně. Obchodníci mají žně. Stát má žně – vydrancuje nám s naší radostí a s podporou naší motivace k utrácení peněženky o spotřební daně, DPH a poté zkasíruje ty vyčerpané prodejce… Tak to prostě chodí.

Ale vlastně vám chci napsat úplně něco jiného. Ten začátek, to jen takové malé připomenutí, kdyby si někdo nevšiml, že se nějaké Vánoce blíží… To, co vám chci napsat, je

VÁNOČNÍ PŘÍBĚH, KTERÝ SE STAL A STÁLE POKRAČUJE…

Vánoce i následující začátek Nového roku jsou zvláštním obdobím. Bilancujeme, plánujeme nové věci, někdy i změny. Definujeme nové sny, vize, předsevzetí. Z nějakého důvodu trvá toto období krátce. Poté vše vyšumí a za pár měsíců jsou zase… Vánoce…

Podobně tomu bylo i u mně. Když jsem byl ještě zaměstnanec, což bylo naštěstí jen pár roků a už si to pocitově moc nepamatuju, byla ta přání i předsevzetí skromnější a odpovídající situaci, omezenému času i svobodě. A také penězům… Šance na změny, jiné peníze, užívání si, nové věci byly odpovídající možnostem zaměstnance. Ale asi tušíte, jaké ty šance a možnosti byly. Možná o tom něco víte?

V letech mého klasického podnikání jsem se dostal do jiné situace. Svobody jsem měl tolik, o kolik jsem si řekl sám sobě. Také času a peněz jsem měl podstatně více. Ty sny, ta přání, ty plány v rámci bilancování či předsevzetí odpovídaly situaci – mohl jsem si přát více ambiciózně, mohl jsem si naplánovat realizaci snů, které pořád byly pro 90 % lidí kolem mně nedostupné. Bylo v tom cestování, lepší auta, dům, zážitky, věci… Také ty předvánoční rozpočty byly úplně o jiných číslech a možnostech.

Ano, s pokorou a vděčností jsem si to vždy uvědomoval, i když něco ve mně chtělo stále více, stále něco nového… Místo aby sny a touhy byly uspokojeny, vynořovaly se nové, další a další. Odkud se ty sny, vize, touhy a plány berou?

O Vánocích 2004 se stalo něco jinak…

Pamatuji si to vše, jako by to bylo dnes. Situaci, vnitřní nastavení, opět to bilancování (už se mi do toho ani nechtělo) a do toho nové a neurčité touhy. V té době jsem žil se svou rodinkou na samotě na horách, v Beskydech. Doma s námi byl malý syn, dva pejsci, kočičky… Venku bylo přes půl metru sněhu, v krbu bylo zatopeno a vánoční večer byl krásný, romantický. Tak, jak byste čekali na samotě v horách. A protože ten náš syn byl ještě opravdu malý, žena byla po předvánočním shonu unavená, končil večer poměrně brzo.

 

Nějak se stalo, že jsem po desáté večer skončil sám u plápolajícího ohně v krbu, u blikajícího stromečku. Na zemi byla hromada papírů po vybalených dárcích, které se válely kolem všude možně. Bylo jich opravdu dost. Uvědomil jsem si, že po 14 letech podnikání ani netoužím po hromadění dalších věcí a že si vlastně mohu nadělovat co chci, kdy chci a Vánoce můžeme mít celý rok. Stějně tak, jako dovolenou. Nebo nové výzvy…

 

Venku za oknem pěkně chumelilo. Co s načatým večerem?

Vím, co bylo na počátku. Byly to pocity, něco, jako VNITŘNÍ NASTAVENÍ, neurčitá touha. Nutkání… Dolil jsem si skleničku vína, otevřel jsem poznámkový blok, vzal jsem do ruky tužku a začal psát první poznámky… Po 20 minutách a po několika větách a záznamech chaotické mysli mi začalo docházet, co mě „tlačilo“ v hlavě. Ano, ten pocit, že mám k dispozici zdroje a informace a že z nich zkrátka musím něco nového vykutit… Uvědomil jsem si vědění z několika knih, které mi rezonovaly v mysli.

› Na stůl přistála kniha Myšlením k bohatství od Napoleona Hilla. Ano, je to ten hodně používáný expemlář, co vám někdy ukazuju na webinářích. Přemýšlel jsem o tom, jak myšlenky této knihy postupně přetvářely můj život. Znovu jsem listoval a pročítal mnohokrát podtržené řádky.

› Druhá kniha, která se ocitla na stole, byla kniha z edice Roberta Kiyosakiho Bohatý táta, chudý táta. Dlouho jsem tu knihu odkládal jako beletrii. Jen mi do hlavy pořád vstupoval ten grafický kříž, známý jako casf-flow kvadrant. Vím, že tu knihu četly tisíce lidí. A také si ti lidé říkali – jo hezký, ale.. Nejsme na Havaji, či v Americe. Tady to funguje asi jinak… Něco mi v ten večer secvaklo.

› Třetí knihu, kterou jsem vzal do ruky, prolistoval a následně položil na stůl, byla moje oblíbená kniha Pravidlo 80/20 od Richarda Kocha. Proč byla favoritem ten večer? Protože aplikovaná vědění z této knihy mi v praxi vydělávala neskutečné peníze a zjednodušila mi život. Ano, to je ta kniha, díky které jsem získal nejen více peněz, ale zejména času a svobody.

› O té čtvrté knize jsem váhal. Bylo to takové pokušení. Pojednávala o světě, který jsem znal jenom jako uživatel, jako většina z vás. Ano, byla o o Internetu a ten název i poselství byly lehce bláznivé – Staň se milionářem na Internetu od Adama Abdera (zřejmě to byl psedonym). Říkal jsem si, proč uvažovat o penězích z Internetu, když se mi v klasickém podnikání a v mých projektech dařilo více, než jsem kdy snil?

Za vše může ono VNITŘNÍ NASTAVENÍ. To moje bylo následující. Cítil jsem, že chci změnu. Že mě to „klasické podnikání“ aktuálně neposouvá dále. Cítil jsem, že by šly věci dělat jinak. Že z Internetu lze dostávat sem tam pěkné peníze, to jsem věděl, protože jsem měl za sebou již několik roků online tradingu na burze. Ale věděl jsem, že to není to, nač bylo ten večer moje JÁ nastaveno.

Setřídil jsem ty knihy tak, že nahoře byla kniha STAŇ SE MILIONÁŘEM NA INTERNETU. Pročítal jsem v ní svoje poznámky. Ano, z Myšlením k bohatství v praxi jsem již věděl, že mohu udělat a mít vše, co si umím v reálu představit. Knihu Tajemství přitažlivosti jsem v té době ještě přečtenou neměl, ale fyziku PŘITAŽLIVOSTI  v praxi jsem si již ověřil. To podporovalo moje přesvědčení, že mohu zabrousit i do oboru a vod neznámých. Abych si uměl věci více a lépe představit, musel jsem si o nich něco více nastudovat.

To je POZNÁNÍ – chcete-li si umět v reálu věci představit více konrétně, musíte si je prostě nastudovat. Nejen kvůli informacím a zvýšení znalostí, ale to klíčové slovo bylo – umět si je v reálu PŘEDSTAVIT.  To, co si neumíte představit dostatečně reálně, to se následně nikdy nestane.

Cítil jsem ten večer, že slova PŘITAŽLIVOST či umět si věci PŘEDSTAVIT, se stávaly hnacím motorem myšlenek, které se začaly v hlavě vařit!

Jasně, musím si představit, co se uděje, když pro sebe udělám syntézu oněch čtyřech knih a vytáhnu na světlo tu správnou MYŠLENKU. Bylo jasné, že ze spánku nebude nic, dokud se MYŠLENKA neurodí. Venku stále chumelilo, přibývalo sněhu a čas se přehoupl do dalšího dne.

Hlavní poselství knihy Staň se milionářem na Internetu bylo následující. Psalo se v ní, že mohu podnikat v oboru poskytování informací. Musím vyrobit hodnotný informační produkt a ten mohu díky nástrojům internetového marketingu prodávat lidem klidně do celého světa. Informace, informační produkt nemusím mít na skladě a mohu jej prodat libovolnému množství lidí. Mělo to pouze jeden malý háček – o tom, jak funguje internet, reklama na internetu, komunikace, emailing a všechna ta nastavení, o kterých se v knize psalo, jsem nevěděl téměř nic… Co s tím?

Vzal jsem si do ruky kalkulačku a začal počítat. Představil jsem si, že mám pro lidi vyroben digitální produkt, hodnotnou informaci. Pěkně ji digitálně zabalím a postupně ji šoupnu do světa. Nemusím mít zboží na skladě, nepotřebuju mraky lidí na logistiku. Podstatná část komunikace, objednávek a realizace byznysu přes Internet se dala organizovat i na automat. Tedy po pravdě – ta informace mi do hlavy lezla těžce, hlavně ta technická stránka věci. Naštěstí, ten večer a noc patřily KALKULAČCE.  Až o 12 let později jsem ten proces myšlení a počítání popsal v kurzu KDE JSOU MOJE PENÍZE.

Ano, začal jsem tím, že jsem začal počítat, kde mohou být moje peníze. Stanovil jsem cenu digitálního produktu na 1000 korun a počítal, co se stane, když si jej koupí 100 lidí, nebo 500 lidí. Odvážně jsem zvyšoval počty hypotetických nákupů. Jasně – 1000 korun na produkt x 1000 odběratelů a máme tady vytoužený MILIÓN.

Další háček byl v tom, že mně ten milón byl málo. V klasickém podnikání jsem uměl dělat cash-flow v objemu přes 100 miliónů korun, milón jsem točil na burze. A když se zadařilo, dalo se z obojího uloupnout dost na pohodlný či skvělý život. Bylo mi jasné, že moje odvaha v počítání musí jít výše…

Na druhé straně mi začalo docházet, že podnikání s informacemi má neomezený potenciál výnosů, ale poměrně velmi nízké náklady. Takže aby byla malá domů čistý MILIÓN, nemusím dělat tržby 10 miliónů v klasickém podnikání, nemusím sedět stovku hodin u grafů na burze, ale stačí mi dejme tomu obrat v Internetové podnikání 1 a půl miliónů a navíc na ten částečný, nebo úplný AUTOMAT.

Tak se zrodila ten večer první MYŠLENKA!

Pustím se do podnikání na Internetu! Budu vydělávat prodejem digitálních produktů či informací! Co na tom, že jsem o Internetu nevědel téměř nic? Že jsme neuměl vyrobit webovou stránku, systém pro online prodej či jsem nevěděl nic o reklamě, či o komunikaci na Internetu. Věděl jsem, že prostě musím nastudovat potřebné zdroje a informace, abych si vše potřebné uměl PŘEDSTAVIT  v reálu.

Neboť to, co si umíme představit, jak funguje, jaké to může mít výsledky a jak TO udělat, to se následně může stát!

› Díky knize Myšlením k bohatsví jsem věděl, že prostě musím svůj nový byznys vymyslet.

› Díky Kyiosakiho cash-flow kvadrantu jsem věděl, že mám v ruce nejen nová poznání o tom, jak to v těch kvadrantech funguje, ale zejména, že mám osobní ZKUŠENOSTI a praxi, takže budu umět svů digitální produkt vyrobit.

› Díky knize Pravidlo 80/20 a díky tomu, že jsem si toto Pravidlo tvůrčím způsobem profiltroval v desítkách milónů efektivního cashflow, bylo mi jasné – že mohu jít na věci jednoduše a že toto Pravidlo bude mým kompasem i v novém podnikání.

› A potom zde byla jistá klíčová poznání, která jsem o 11 let později v roce 2015 sesumíroval do série 13 Tajemství z Pravé strany.

Věděl jsem, že když se budu totálně KONCENTROVAT a zaměřovat na nový byznys – mám velkou šanci uspět i přesto, že o něm vím málo.

Věděl jsem, že moje úloha podnikatele je vyrobit produkt a HODNOTU, kterou mohu následně prodávat. Že budu muset vymyslet prodejní systém, strategii. Že se budu muset naučit něco o marketingu na Internetu a TO, jak to vše funguje.

Ale zároveň jsem věděl, že se nemusím stát programátorem, grafikem webovým analytikem či specialistou, protože většinu těchto DOVEDNOSTÍ si mohu prostě koupit u jiných lidí.

Měl jsem výbornou startovací pozici:

VNITŘNÍ NASTAVENÍ ve prospěch nového záměru. To přerostlo v OPRAVDOVOU MOTIVACI. Svoje zásadní PROČ jsem si vyřešil s kalkulačkou v ruce… To je hra, která mě baví. A kterou umím.

MYŠLENKY  a myšlenkové pochody, které s stávaly jasnější a konktrétnější poté, co jsem sám pro sebe vyřešil klíčové námitky a pochybnosti.

Věděl jsem, že mě ono vnitřní nastavení a myšlenkové pochody spolehlivě dovedou i k tomu, abych vyrobil onu HODNOTU, která se může stát základem mého nového podnikání. Rozumějte, já jsem ten večer neřešil obsah, jak budu monetizovat kterou myšlenku. Měl jsem jistotu, že na to příjdu. Základem bylo poznání, že musím vyrobit onu HODNOTU – nadefinovat cenu, trh, obor, segment, zjistit, co by lidi mohli chtít a poté podstatu oné HODNOTY začít dávat dohromady.

Začínal jsem odzadu, z jiného konce, než jsou lidé zvyklí. Neměl jsem produkt, trh, nic konkrétního. Ale měl jsem záměr a čísla – věděl jsem, že když prodám něco, co má HODNOTU 1000 korun tisícovce lidí, potom je to milión. A ty další věci kolem musím vymyslet, to jsem považoval za technikálie, od toho máme přece mozek a v něm něco, čemu sice stále nerozumím, jak to funguje, ale prostě vím, že TO FUNGUJE.

 

Vzato dnešním poznáním, které s lidmi sdílím v novém kurzu TŘI KLÍČE Z PRAVÉ STRANY, ocitl jsem se ten večer ve flow a v procesu, kdy z vnitřního nastavení se začaly rodit myšlenky, následně hodnota, peníze a cash-flow. Přesně tak, jak to učím lidi!

Je nutné ten PROCES, jak to funguje, pochopit! Poté již jen dosazujete informace, čísla, konkrétní produkty, hrajete si s trhem, s cílovými skupinami, vymýšlíte strategie. Je to něco, jako super hra o tom, JAK VYDĚLÁVAT PENÍZE STRATEGICKÝM MYŠLENÍM.

Uvědomil jsem si, že jsem zažil a rozpohyboval desítky podobných příběhů, kde na začátku nebylo nic, poté díky vnitřnímu nastavení se urodily myšlenky, hodnota, peníze, cash-flow. A do toho procesu jsem jen vždy dosazoval jiné proměnné. Ale princip byl stejný.

Teď se mě můžete zeptat, jak ten VÁNOČNÍ PŘÍBĚH POKRAČOVAL…

Ano, pokračoval tak, jak jsem jej vymyslel! Tu noc jsem šel spát nad ránem a s nadšením, že MÁM NOVOU VĚC… Novou motivaci, něco, kvůli čemu mi stojí za to ráno vstávat z postele.

› Pochopil jsem, že musím dělat to, co umím a to, v čem jsem dobrý!

› Bylo mi jasné, že aby mi vydržela opravdová motivace, musím milovat to, co dělám!

› Abych uspěl, musel jsem vymyslet něco, co lidé potřebují a co má pro ně hodnotu!

› A potom zde byla drobná podmínka, aby to celé dávalo smysl – musel jsem vše nastavit tak, aby mi za to dobře a rádi platili.

Když to opět vztáhnu k dnešku, tento postup učím lidi ve svém kurzu, vycházím z poznání IKIGAI, které jsem transformoval do podnikání tak, aby tomu lidé rozuměli. Proč? Protože bez pochopení svého byznysového IKIGAI prostě nemohou uspět!

Ten příběh pokračoval. Následující dva týdny na horách jsem si střídavě hrál s dětma, každý den jsem odhazoval nové přívaly sněhu, kterého bylo hodně přes metr. A také jsem dopřesňoval nové plány, abych je mohl po Novém roce hned nastartovat.

Rozumějte, žádná hloupá předsevzetí, žádné neurčité sny a plány. Já jsem před sebou viděl svůj nový byznys, konkrétní čísla a věci, či znalosti, které musím dořešit.

Po Novém roce jsem se do všeho pustil. Byl to mix studování nových věcí, odborné literatury a již konkrétní zadání na grafická studia a firmy. První internetový projekt jsem rozjel do 4 měsíců. Na světlo se dostaly skvěle vypadající stránky a první produkt. A první zkušenost – nefungovalo to! Musel jsem udělat parametrické změny v procesu > vnitřní nastavení > myšlenky > hodnota > peníze… Musel jsem investovat do nového vzdělání. Musel jsem pár věcí změnit.

Vše šlo rychle, již v květnu a červnu jsem díky internetu a internetovému marketingu získal první desítky klientů pro svoje čestvě vymyšlené vzdělávací produkty a během dvou měsíců jsem vydělal první online milión…

Jistě vás teď zajímá právě to pokračování, podrobnosti, co jsem musel vyřešit, jak jsem to udělal, jak jsem vlastně vymyslel onu HODNOTU  a jak jsem ji začal přeměňovat na peníze.

Ano, přijde čas, kdy se to dozvíte.

Jistě přidám další články. Ale to hlavní je, že je opět před Vánoci a já jsem dnes vymyslel obsah, který pracovně nazývám 10 PŘÍBĚHŮ Z NULY NA MILIÓN. Mám v plánu jej v únoru sdílet na Tajné akci pro 20 VIP z mého aktuálního kurzu. Našupu jim do hlavy postupy, schémata a konkrétní návody, jak jsem 10 x udělal díky postupu „vnitřní nastavení > myšlenka > hodnota > peníze > cash-flow“ milión korun za pár týdnů či měsíců z prakticky z nuly a téměř vždy na milión a více.

Mezi námi, tomu se říká know-how. Máte-li zájem se akce účastnit, napište mi na email Jirka@jirimazur.cz, protože účast je aktuálně uzavřena. Ale pokud bude OPRAVDOVÁ MOTIVACE, místo se jistě najde!

Fascinující je, že ten VÁNOČNÍ PŘÍBĚH, který se nastartovat před 14 lety pořád pokračuje. Výnosy z online byznysu jsou úctyhodné, jsem spokojen a nadšen. Ono jde nejen o ty peníze. Ale zejména je v tom právě ta svoboda a čas pro sebe. Každé ráno se probudím a mám v emailu notifikace o desítkách či stovce vystavených faktur za informační produkty na automat. Do toho jedou i další projekty postavené na postupu  „vnitřní nastavení > myšlenka > hodnota > peníze > cash-flow“. Dělám to, co mě baví a bavím se tím, co dělám. A mimo jiné, je to prostě finančně výhodné.

A to je dnes vše!

Přeju vám všem krásné Vánoce!

Ať jsou nejen o odpočinku, konzumu a všech těch obvyklých věcech.

Nadělte si dárek, který můžete mít zdarma a který vám může změnit život:

NADĚLTE SI SVOBODU MYSLET A PROSTĚ ZAČNĚTE MYSLET…

Ne, nepodezřívám vás z neschopnosti myslet. Ale ono není myšlení jako myšlení. Jistě myslíte na spoustu věcí. To, jak a o čem myslíte způsobuje, že se máte tak, jak se máte… Chcete-li to mít jinak, je třeba myslet jinak a na jiné věci. Naučte se myslet podle postupu  „vnitřní nastavení > myšlenka > hodnota > peníze > cash-flow“. Je to mimo jiné finančně výhodné a má to v sobě potenciál svobody a času pro sebe.

Dejte si nadílku – vymyslete nový projekt, nadělte si OPRAVDOVOU MOTIVACI, nadělte si vizi, svobodu, čas, pěkně si to vše spočítejte a darujte si možnost AKCE.

Nebo omezte někde zbytečné utrácení a investujte do kvalitního vzdělávání, kde se tyto věci prostě naučíte!

Tak ještě jednou – přeju vám krásné Vánoce a užívejte si sváteční dny až do Nového roku!

Jirka Mazur


PS: Právě koukám, že mi do emailů přišla lehce hloupá nabídka Vánoční rádce – důležité upozornění: Jak vybrat půjčku na Vánoce.

Mám lepší řešení. Nemyslet na to, jak si půjčit na Vánoce, ale jak si na ně pěkně vydělat! A poté to, co se „utratí“ vnímat jako INVESTICI. To jest vše, co pořídíme sobě i blízkým by mělo být investicí, která jim vylepší život, zdraví, vzdělání, má pro ně HODNOTU, učiní je lepšími, pomůže jim na CESTĚ… A poté se vrátí v podobě lepšího vnitřního nastavení, myšlenek, lepšího života… Co na to říkáte? Půjčit si, nebo vydělávat – co je lepší? Je to jen o nastavení hlavy…

Jirka Mazur
Jirka Mazur, podnikatel a autor programů z edice ŽIVOT NA PRAVÉ STRANĚ, KDE JSOU MOJE PENÍZE, GOLDWINNER, PODNIKÁME NA BURZE, WINSIGNALS a dalších. Rozdávám zlato a měním lidem životy.
Komentáře